torsdag den 6. marts 2014

For all the nail cat ladies!

Jeg er vild med overskriften til 'Freyas Cat's' Picture Polish - specielt fordi jeg selv er meget vild med katte. Men min kæreste er meget allergisk - og bryder sig i virkeligheden meget lidt om katte, så desværre er jeg ikke katteejer/kattedame selv. 

'Freyas Cat's' er en mørk blå crelly-lak med holografiske partikler i, men altså ikke lineær holo, men spredt holo.




'Freyas Cat's' var rigtig god at arbejde med - og dækkede efter to lag, som er hvad jeg har på på billederne.

Jeg synes, at denne lak er rigtig smuk, specielt i solen, hvor de holografiske stykker kan føre sig frem. I lav belysning synes jeg, at lakken virker mørkere end den egentlig er.






Som bonusinfo får I lige lidt historie om og et billede af min yndlingskat - Arthur. Arthur lever desværre ikke mere, men han var en stor del af familien da jeg boede hjemme ved mine forældre. Han sad tit med til bords (på et hjørne), når vi spiste aftensmad. Og når vi fik gæster blev mine forældre som oftest ret pinligt berørte over, at han hoppede op på bordet: "det plejer han  da ellers aldrig at gøre!". Han kunne også åbne døre, fange masser af mus - og hans "bedste ven" var vores schæferhund Molly (de sov tit sammen i hundekurven). Jeg var især vild med at kalde på Arthur, når jeg kom hjem fra skole - så kunne jeg høre (fordi det var ledsaget af masser af "miaw"), at han kom springende for at "tage imod" mig. Han stoppede dog altid to meter fra mig og spillede kostbar... så skulle jeg selvfølgelig gå over til ham. Han var vel kat! Han var en fjerdel Maine Coon og tre fjerdele Orientaler. Fantastisk kat.

Arthur og Molly:




'Freya's Cats' er købt hos norwaynails.com

- Maria


7 kommentarer:

  1. Freya's Cats er så smuk på swatches - og også i dit indlæg! Den er nr. 1 på min ønskeliste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå, jeg synes også, at denne lak er meget smuk :-)

      Slet
  2. Det er jo lige præcis en lak for mig! Og elsk på din lille Arthur-historie! Frank gør det samme, når jeg kommer hjem... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, ha - ja det er lige en lak for dig! Selvfølgelig gør Frank det samme - han er jo også kat :-) Frank og Arthur - det er i øvrigt lidt fine kattenavne, synes jeg!

      Slet
  3. Jeg elsker også katte:) Min kæreste er også allergisk men de har haft kat før i hans barndomshjem og efter noget tid efter at hans krop vænnede sig til det allergiske element fik hans allergi overfor katte og mange af hans andre allergier det bedre - så min kæreste er positiv overfor at få en kat engang når vi er flyttet sammen:) Det er jo kroppen der tror noget er farligt som egentlig ikke er det og straffer mennesket så de tror de bare skal holde sig væk for at få det bedre, men det er ikke altid rigtigt at gøre. Hvis han ikke kan lide katte så er du dog screwd;) men så kan du gå på katteinternater og give en kæletur engang imellem når man er i katte-underskud:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, allergi er jo netop noget meget mærkeligt noget. Min kæreste blev overfaldet af en kat, da han var barn, og vi mener begge at denne episode kan have kickstartet allergien. Men nej, han kan virkelig ikke lide katte, dog synes han, at det hjælper at tænke positivt om katte, hvis han skal være i et hjem, hvor der er kat. Så vi arbejder på det - og jeg undværer kat så længe :-) God ide med et katteinternat - jeg havde faktisk også overvejet noget frivilligt arbejde sådan et sted :-)

      Slet
  4. Elsker historien med Arthur, og Freyas cat er en virkelig smuk lak. Love it

    SvarSlet