mandag den 25. november 2013

Leopard!

God mandag :-)

Jeg har til i dag valgt at lave noget, som ligger meget langt fra min egen smag, men som jeg synes var sjovt at prøve at lave. Overskriften angiver nok hvad jeg taler om - nemlig leopard-negle!

Jeg har brugt den brune 'San Tan Tonio' fra OPI, den sandfarvede 'Sand Tropez' fra Essie og den sorte 'Licorice' også fra Essie.




Jeg startede med at lægge to lag af 'Sand Tropez', som var helt ok at arbejde med. Da disse lag var tørre lavede jeg større og derefter mindre og lidt uregelmæssige pletter med 'San Tan Tonio'. Da disse pletter var tørre, lagde jeg en dråbe af 'Licorice' ud på et plastic-underlag og tog en lille pensel og malede c-forme rundt om de brune pletter - og jeg lavede også lidt pletter og streger mellem de brune (og nu sort-indrammede) pletter. Og det var dét!

Det lyder simpelt at lave dette design - og det mener jeg også at det er. Men det tager ret lang tid at lave - i hvert fald med den størrelse pletter, som jeg har lavet. Men man kan jo f.eks. vælge at lave pletterne større, hvilket jeg tænker vil nedsætte 'male-tiden' lidt.

Jeg synes selv, at designet er sjovt og… vellignende? Altså, jeg synes i hvert fald, at man  kan se, at det er inspireret af leopard-pletter. Jeg tror, at jeg i fremtiden også vil prøve at lave leopard-design med nogle mere skøre farver!
Den eneste negl jeg ikke er så vild med er lillefingeren - der var jeg vist blevet træt og ville gerne bare være færdig!






Alle lakker i dette indlæg er fra Billigvoks.dk.

- Maria


4 kommentarer:

  1. Det er VILDT flot og gengiver leopard mønster super godt!! Godt lavet :-)

    Knus Mia
    www.blogaboutmia.com

    SvarSlet
  2. Jeg synes de er super flotte, det er et af de designs jeg rigtig gerne vil lære at lave!

    Mvh Mette
    www.mettesuniverse.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette! Du kan prøve at google eller kigge på youtube efter nogle videoer - de er ikke meget svære at lave :-)

      Slet