fredag den 15. november 2013

Fælles Fredag - Genskab en andens manicure!

Temaet til denne fredag behøver vist ikke så meget forklaring. Så jeg vil springe lige ud i det!

Jeg har valgt at efterligne den dygtige Nailsaurus, som jo har fundet på Nimbus-manicuren - eller i hvert fald givet den et navn.

Til dette design har jeg brugt forskellige Essie-lakker på en hvid base - OPI 'Alpine Snow'. Essie-lakker, som jeg har brugt hedder: 'Tart Deco', 'Bazooka', 'Camera', 'Bottle Service', 'Lights', 'Boom Boom Room'.




Jeg vil ikke forklare så meget om hvordan man opnår dette look - da linket ovenfor henviser til The Nailsaurus' egen vejledning til Nimbus-manicuren. Det handler dog om acetone og vatpinde! Jeg har afsluttet dette design med en mat topcoat.

Jeg synes, at ideen er rigtig sjov - og let at gå til. Men mit Nimbus-look blev meget sommerligt, hvilket faktisk ikke var heeelt tilsigtet (på den anden side valgte jeg jo sommer-neonfarver, så jeg ved ikke helt hvad jeg havde regnet med!). Men det er måske ok med lidt farver på, så det hele ikke bliver brunt og mørkt orange her til efteråret. Det er helt klart en mani jeg vil lave igen - det er let og giver en lidt pudsig effekt.






'Alpine Snow', 'Bottle Service' og 'Boom Boom Room' er sponsoreret af Billigvoks.dk. 'Bazooka', 'Lights' og 'Camera' er købt på Trendsales.dk. 'Tart Deco' er købt i Matas.

Husk at kigge forbi de andre neglelak-glade kvinder/piger/mødre/ladies!

- Maria

14 kommentarer:

  1. Jeg har ikke så meget at sige..
    Jeg vil bare fortsætte med at sidde her og savle over din flotte mani..
    Hubba hubba ;-)

    Carina | carinaliving.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - jeg kan godt se slik/tyggegummireferencen :-D

      Slet
  2. Jeg har forsøgt mig med samme :p men du har godt nok gjort det 100 gange bedre end mig. haha. Vil også forsøge mig med det en anden gang, synes det er en sjov idé :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er i hvert fald en anden måde at lave nail art på - og øvelse gør jo mester. Jeg vil selv gerne blive bedre til denne type design, jeg tror at man skal lære det lidt at kende. Og jeg synes langt fra, at mit skulle være så meget bedre end dit, men tak :-)

      Slet
  3. Årh! Hvor er de flotte! Elsker farve sammensætningen :D !

    SvarSlet
  4. Jeg har set flere af de der nimbus manicurer efterhånden - og har bare tænkt.. Hm.. Ikke min stil. Men det fik du da lige lavet om på - det ser jo tæske godt ud ! :O - Det skal jeg helt klart prøve :) SÅ TAK.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, jeg er glad for at have kunnet inspirere dig :-)

      Slet
  5. wow hvor er det flot med de farver altså :D man ser dem tit med mørke vinterfarver men nøj en sommer version er lækker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg tænker også, at det er god mani-type til om sommeren, hvor neonfarverne jo altså også bare passer bedst ind!

      Slet