søndag den 13. juli 2014

Når lak er smukkere i flasken end på neglen

Kender I det? Når lakken ser fantastisk lækker ud i flasken, og så kommer den på neglen... og så er man sådan lidt skuffet?

Jeg oplever det en gang imellem med duokrome lakker, men også med f.eks. holografiske lakkker. Fælles for lakkerne, som jeg bliver skuffede over - er at de er effektlakker på en eller anden måde. Effektlakker, hvor effekten bare ikke er ligeså fed på neglen, som på i flasken, hvor dybden er en helt anden og hvor de forskllige holografiske og glitterpartikler 'klisterer' fast til glasset.

Som inkarneret lak-bruger er jeg selvfølgelig opmærksom på, at dette kan være tilældet med mange lakker, så tit googler jeg løs inden jeg køber en effektlak. Det gjorde jeg også, da jeg købte 'Focus' fra Picture Polish. Og alligevel er jeg lidt skuffet over den - på neglen. I flasken er det en lækker lilla (hældende mod fuchsia) farve, der er spækket med, hvad jeg tænker er, glassflecks og små glitterstykker. På neglene fremstår lakken i mine øjne mere fuchsia og alle effekterne synes jeg er lidt kedelige.




'Focus' krævede to lag for at dække, men næste gang jeg tager den på, vil jeg helt klar tgive den tre - både for at få farven lidt mørkere, men også for at skabe en anden dybde i effekterne på neglen. 

Nu har jeg brokket mig rimelig meget lidt over denne lak, men lad jer ikke afskrække! Den er stadig fin på neglene, den er bare ikke så meget mig. Hmm...

Dog synes jeg, at den er lidt finere på billederne end den var i virkeligheden. Jeg kan dog ikke rigtigt forklare hvorfor.






'Focus' er købt på Norwaynails.com

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar