torsdag den 11. juli 2013

Lilla holo-skønhed!


Halløjsa!

Så ville jeg gerne lige vise en super fin holo-lak fra Kiko, som har nr. 255.
Jeg er ikke så vild med, når en lak ikke har et rigtigt navn, det er lidt øv... Jeg synes, at det siger så meget om en neglelak, når den har et navn. En enkelt lak har jeg faktisk købt (næsten) kun på grund af navnet. Det var Orlys 'Cupcakes and unicorns' - jeg er stadig vild med det navn! Nå, men... ikke noget navn, men heldigvis er den så fin, at det nok går, at den ikke har andet end et nummer. (Jeg har til gengæld senere fundet ud af at selv Kiko-lakker har navne - og denne her hedder faktisk 'Violet Microglitter')!

Den har en dyb lilla farve og har en mellemting mellem en jelly- og cremebase, hvilket nogle så fint kalder for en 'crelly' - det synes jeg er et skønt ord! Det er 'scattered holo', hvilket vil sige, at den ikke er fuldstændig holografisk, men har holografiske partikler spredt i sig. Disse er ikke er så synlige i skyggen, men giver et smukt (men stadig afdæmpet/elegant) holo-skær i solen. 





Den skulle have to lag for at dække - og den kunne godt have haft brugt to gange toplak. Efter et enkelt lag top-lak var den nemlig stadig en lille smule ujævn i overfladen, det kan man dog ikke se på billederne.

Første billede er taget indenfor i skyggen, billede nr. 2 er taget udenfor i indirekte lys. Det sidste billede er et sløret billede taget i solen, for at vise den fine holo-effekt. Jeg kan godt lide når en lak sådan helt kan skifte personlighed fra skygge til sollys!













Lakken er købt i Palma i Spanien (for ganske nylig). Forretningen var en Kiko-forretning... eller i min bog: neglelak-himlen! Det var en skøn lille forretning, og en lak kostede jo omkring 2-4 euro, det er altså lidt andre priser i forhold til hvad lak koster herhjemme. Suk, hvis jeg bliver boende i Danmark (hvilket er meget sandsynligt), tror jeg, at jeg kommer til at købe mig fattig i neglelak!
God torsdag aften.

- Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar