lørdag den 7. september 2013

Fjer på neglene!

I dag vil vise jer en mani, der er god til fest og ballade!

Jeg blev inspireret af alle de fjer-manicurere eller feather manicures, der er vældig populære i negleblog-verdenen for tiden. Jeg overvejede at købe det fine sæt fra Ciaté, men jeg tænkte, at jeg først lige ville slå et smut forbi Panduro Hobby. Og der havde de faktisk lige præcis de fjer, som jeg havde forestillet mig, at jeg ville bruge til denne mani - til 17 kroner! Så det var jo heldigt :-)

Til mani'en har jeg brugt Essies 'Splash Of Grenadine', som er smuk lys lilla/blommefarvet creme-lak. Jeg valgte at bruge fjer, der har sort bund og med prikker i magenta/neon lilla. 






Det tog noget tid at lave denne mani. Først fik neglene to omgange 'Splash Of Grenadine', dernæst tog jeg en enkelt negl ad gangen - og lagde et lag top-coat. Dernæst placerede jeg (inden top-coaten tørrede) en fjer på neglen med det "yderste" af fjernen ned mod bunden af neglen. Dette gjorde jeg med alle fjerene. Jeg ventede lidt og klippede dem til, da top-coaten var blevet tør. Dernæst lagde jeg to lag top-coat mere, for at få et mere jævnt resultat. Og til aller sidst lagde jeg en mat topcoat. Jeg kæmpede lidt med de fjer hvor 'hårene' ikke sad sammen, de havde en tendens til at stikke op - hvilket man også kan fornemme på billederne. Hvorimod f.eks. den fjer jeg brugte på min lillefinger opførte sig ganske eksemplarisk! :-)

På det første billede har jeg almindelig top-coat på. På de efterfølgende billeder har jeg mat top-coat på.












Dette var en sjov mani til en aften i byen. Og rent faktisk var jeg i byen i går - med min kæreste. Vi nøjedes dog med to drinks - og var hjemme inden klokken 22. Sådan er det at blive voksen :-)

'Splash Of Grenadine' er købt på billigvoks.dk og fjerene er som skrevet købt i Panduro Hobby.

- Maria

2 kommentarer:

  1. Åh hvor er de fine!!! Må jeg simpelthen få prøvet!! Har heldigvis en Panduro lige i nærheden :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)

      De er fine, men det tager tid at lave - og så er de ikke helt vildt holdbare... Men jeg synes helt klart, at det skal prøves! Specielt hvis du har en Panduro i nærheden :-)

      Slet