mandag den 9. juni 2014

Grøn marmor

Så blev det atter mandag - og atter tid til et design til Billigvoks.dk.

Til dagens design har jeg brugt den mørkegrønne lak fra Essie 'Stylenomics' samt den støvede blågrønne lak fra OPI 'Thanks A Windmillion'.




Jeg startede med at klippe stykker af saran wrap (husholdningsfilm) - og rulle dem til små kugler. Dernæst lagde jeg to lag af 'Thanks A Windmillion', og da disse lag var nogenlunde tørre, lagde jeg et lag af 'Stylenomics' på en enkelt negl, som jeg hurtigt tværede ud med en lille bold husholdningsfilm. Jeg gentog processen på alle neglene. Man kan også vælge at vente til underlakken er helt tør og dernæst lægge prikker af den anden lak, som man så tværer rundt med husholdningsfilmen på samme måde.

Vær opmærksom på at denne type design kræver en del lag topcoat før overfladen bliver jævn. Jeg brugte tre lag.

Resultatet med de to grønne farver minder mig om grøn marmor. Her i pinsen har jeg været i sommerhus, og derfor har jeg kunnet tage lidt andre billeder (med det nye kamera).








Begge lakker i indlægget er fra Billigvoks.dk

- Maria


2 kommentarer:

  1. Det ser alt for fedt ud!! Det må jeg prøve. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja, få det endelig prøvet - det er slet ikke særlig svært :-)

      Slet