mandag den 19. maj 2014

Var det en zebra?

Eller var det bare neglelak?

... ja, selvfølgelig var det bare neglelak. Jeg har nemlig ladet mig inspirere af zebraens striber til dette design.

Jeg har (ikke overraskende) brugt to farver - nemlig hvid og sort. De er begge fra Essie. Den hvide er 'Blanc' og den sorte er 'Licorice'.




Dette design er hurtigt og ret nemt at lave.

Jeg startede ud med en hvid base - to lag af 'Blanc'. Dernæst tog jeg en en lidt mindre pensel (end den der allerede hører med neglelakken) og lavede striber (ca. 5) fra den ene side af neglen mod midten, og bagefter lavede jeg tilsvarende striber fra den anden side af neglen - det giver en fin effekt hvis striberne overlapper hinanden en smule. Striberne behøver så absolut ikke at være perfekte. Det hele blev gentaget på alle negle. Der blev  til sidst afsluttet med topcoat. 

Striberne er lette at lave, det svære ved dette design er ikke at trække i striberne med topcoaten. Og som det ses på billederne, er jeg endnu ikke mester i denne disciplin. Man skal selvfølgelig sørge for at striberne er godt tørre, og så skal man sørge for nærmest at lægge penslen vandret når man påfører sin topcoat. Og derudover skal der gerne være masser af topcoat på penslen (dog ikke så meget, at man ikke kan styre, hvor det havner).

Resultatet er simpelt, sjovt og meget iøjenfaldende.






Begge lakker i dette indlæg er fra Billigvoks.dk

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar