torsdag den 8. maj 2014

Amazon... Amazoff

Som så mange andre har jeg været et smut i Rema 1000 for at købe billig OPI-lak fra deres Brazil-kollektion. Jeg havde i forvejen 5 styks fra netop denne kollektion, og jeg overvejede at købe flere. Så Remas tilbud var kærkomment. Jeg ringede lidt rundt i fredags - og tog ud i de Remaer, som stadig havde dem på hylderne, og så fik jeg vist købt 5 mere. Én af dem vil jeg vise i dag, og det er, som oveskriften ganske svagt antyder, den grønne/petroleumsfarvede 'Amazon... Amazoff'.




Selvom jeg er glad for at have købt disse lakker - er jeg dog egentlig lidt ærgerlig over disse knaldtilbud, fordi jeg synes at det er med til at underminere dem, der normalt sælger OPI og som har været med til at gøre OPI kendt i Danmark - som f.eks. Magasin og Matas. Generelt bliver jeg også irriteret på mig selv, når jeg kigger på lakker i fysiske butikker for dernæst at købe dem på nettet. Så derfor sørger jeg alligevel en gang imellem for at handle hos både Matas, Sephora og (der hvor de sælger lak i) Magasin, for at få lidt bedre samvittighed og for at støtte deres forretning. Og jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme. Ja, det er billigt at handle på ebay, men det er bedst for den danske økonomi og den lokale Matas' overlevelse også at smide et par kroner herhjemme. 

Jeg bliver også nødt til at sige, at jeg synes det er enormt dårlig stil at hamstre lakker fordi de er billige - hvilket jeg på FaceBook-gruppen Lakhovederne har set blive gjort i stor stil.

Men nu til lakken, den var ganske let at arbejde med og den krævede to lag for at dække. Jeg kan rigtig godt lide denne farve. Jeg synes måske, at den er lige til den mørke side i skyggen, men i solen er den virkelig fin. Jeg må dog sige, at den misfarvede mine negle en del - mine negle er dog også virkelig modtagelige over for misfarvninger, så det kan måske være anderledes for andre.






'Amazon... Amazoff' er som skrevet (utroligt nok) købt i Rema 1000.

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar