fredag den 1. august 2014

Min nye store kærlighed

Okay, den er måske ikke sååå stor endnu - eftersom jeg kun har én lak derfra. Men jeg må sige, at jeg er faldet pladask for La Lacque Couture, som neglelakkerne fra Yves Saint Laurent hedder. Indpakningen i sig selv er så eksklusiv, at man dårligt nænner at pille lakken ud af sin emballage!

Jeg har tidligere været opmærksom på at YSL lavede smuk neglelak, men jeg har hele tiden tænkt, at jeg hellere ville bruge lak-penge - i den størrelsesorden - på Chanel. Men en dag lagde den dygtige Coewless et bilede op på Instagram med den lyseblå/turkise 'Bleu Celadon'. Og så var jeg solgt. Den måtte jeg bare eje.

Så nu er den (også) min.




Lad mig lige starte med at sige, at prisen er latterligt høj på YSL lakker. De har samme pris som Chanel (190,-) men de indeholder til gengæld mindre lak, nemlig kun 10 ml. - mod 13 ml. i Chanel - og endnu mindre i forhold til f.eks. Essie og OPI. Røveri ved højlys dag...

Men altså. Penslen i 'Bleu Celadon' var fantastisk at arbejde med (nok den bedste pensel, som jeg nogensinde har prøvet) og derudover dækkede den i to lette lag (på trods af at 'Bleu Celadon' er en pastel-farve). Clean-up omkring neglebånd var nærmest ikke nødvendigt.

Derudover er farven lige i øjet og holdbarheden fantastisk (jeg har kun prøvet den med Nubars topcoat). 'Bleu Celadon' bliver helt klart ikke min sidste YSL-lak.

Til gengæld blev det ikke til de mest eksklusive billeder. Baggrunden er min svigermors hængekøje fra sidste uge i sommerhus!






'Bleu Celadon' er købt i Magasin

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar