mandag den 22. februar 2016

Chanel med affektionsværdi

Chanel 'Mistral' udkom samtidig med 'Nouvelle Vague', som jeg købte, solgte og købte igen. Jeg blev først skuffet fordi 'Nouvelle Vague' ikke var 'Jade'. Og dernæst gik det op for mig, at det behøvede den jo heller ikke at være. 'Nouvelle Vague' blev således købt igen - og er endda blevet brugt flittigt. Siden da, har jeg også fået købt 'Fraîcheur', som nogenlunde har fået slukket mine 'Jade'-drømme.

Fordi 'Mistral' udkom med 'Nouvelle Vague' - og var nr. 2 og 3 Chanel-lakker i min samling ('Orange Fizz' var nr. 1), så betyder disse farver noget helt særligt for mig. De var med til at kickstarte min store hhobby. Og især var jeg vild med de små glitterstykker i 'Mistral' og den let gennemsigtige, nøgne følelse den gav på neglene.

'Mistral' er nemlig en crelly lyserød lak med helt små guld og pink (som jeg ser det) flager/glitterstykker i lakken, som kan anes på neglen. 




'Mistral' er dog samtidig en typisk Chanel-lak, når den er værst. Den kræver tre lag for at dække, penslen er umulig, lakken lægger sig ujævnt og holdbarheden er et par timer - selv med en god topcoat. På disse billeder havde 'Mistral' været på mine negle i under et døgn. 

Så selvom lakken er fin og jeg på en eller anden vis holder mere af denne lak end så mange andre i min samling, så kommer den altså ikke på neglene igen. Er det her tilladt at skrive 'snøft'?






'Mistral' var en del af en limited sommer kollektion fra 2010, så den er svær at få fat på, den dukker dog op på f.eks. Trendsales.

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar