tirsdag den 29. december 2015

Og glædelig jul!

December løber tit hurtigt. I år er ingen undtagelse, men desværre har december i år også medbragt en del ærgerlige ting for mit vedkommende. Generelt ved jeg, at december kan være svær - det er den mest travle tid på mit arbejde og (egnes og andres) forventninger til jul, hygge, sne og gaver kan som oftest ikke opfyldes for alle.

Et ældre familiemedlem tog sin afsked med denne verden for nogle uger siden, jeg har mistet to rigtige dejlige og vigtige kollegaer (til andre jobs) i december, jeg har fået ny leder på mit job pr. 1. december, jeg har fået set et minimum til familie og venner denne december, min computer døde efter et halvt års periodisk rallen (farvel 2500,- til reparation af patienten) og min hårtørrer døde med en ordentlig eksplosion i hænderne på mig en travl morgen... eller okay - måske er eksplosion for voldsomt beskrevet, men der stod i hvert fald rigeligt med gnister ud - og min ene hånd var ret sort som følge deraf (farvel 1400,- til ny hårtørrer). Ak ja - og så har vores internet/tv herhjemme været nede tre aftener i træk, hvor vi skulle se julekalender! Nå ja, en smule sygdom kommer jeg åbenbart heller ikke udenom i december. Så der har været kaos, tårer og frustration af forskellig kaliber.

December har heldigvis også bragt mange gode ting med sig - jeg har indtaget store mængder glögg med min kæreste diverse steder rundt omkring i byen, jeg har fået set julekoncert med Caroline Henderson i Christians Kirke med min søster, jeg har fået set Post- og Telemuseets udstilling om DR's julekalendre gennem tiden med en god veninde, jeg har set en del til Torvehallerne (min lidt for gode og dyre ven), jeg har fået pyntet op herhjemme, jeg har fulgt med i både Juleønsket og Absalons Hemmelighed, jeg har spist meget risengrød, jeg har fået købt en fin limited edition dug fra Gerog Jensen til mit julebord, jeg har fået købt en praktisk god vinterjakke, jeg har haft både adventskrans og kalnderlys (som begge dele er blevet passet!) og jeg har faktisk haft råd til at købe lige præcis dét Ole Mathiesen ur til min kæreste som jeg længe har ønsket at give ham. 

Nå, men det faktum at min computer døde har skabt en stor pause i min blogging (som nogle måske har bemærket), hvilket jeg er ærgerlig over. Og samtidig må jeg jo sige, at jeg ikke havde haft så meget tid i december til at blogge alligevel. Så det er måske blevet til et tiltrængt pust og en tiltrængt tænkepause. Der kommer dog snart igen lak på bloggen, når jeg lige har fået vist lidt zoom-billeder af julestemning fra hjemmet. 

Så et forsinket glædeligt jul til jer derude!







- Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar