tirsdag den 9. december 2014

Revolution eller ej?

For lang tid siden købte jeg 'Revolution' fra Picture Polish. 'Revolution' er en base til glitterlakker, som skulle gøre det lettere at fjerne lakken. De fleste kender nok besværet ved at fjerne glitterlak, og det skulle denne base altså kunne afhjælpe...




Jeg kan lige så godt starte med at sige, at jeg ikke er specielt begejstret for denne base.

For det første, så står der ikke på flasken, hvordan den skal bruges - og man modtager den ikke i en æske eller med en seddel, der viser hvordan man gør. Heldigvis står det på deres egen side, men det kunne også godt stå på produktet - for det er ikke en base, som skal skrabes af, som det ellers tilfældet med flere glitterbasecoats. Jeg har endda set flere bloggere bruge den som en lim-base, hvilket jeg lige igen vil understrege, at det er det ikke - den skal ikke skrabes af!

Til gengæld skal den lægges som base (applikationen er faktisk fin nok), så skal den tørre - og så lægger man ellers glitterlak og topcoat som normalt. Og så skulle man kunne fjerne hele molevitten stort set ligeså nemt som med en almindelig lak. Og nej, det er desværre ikke tilfældet.

Først og fremmest synes jeg, at lakken fordelte sig underligt ovenpå 'Revolution', der opstod ligesom nogle skaldede pletter ("bald spots" lyder mere rigtigt!). Jeg havde derudover også en del besvær med at fjerne glitteret (jeg havde 'Paradise' på - som også er fra Picture Polish). Endvidere sad noget af basen fast på neglen, som en lille hinde. Øv. Det var næsten ligeså svært at fjerne basen, som det normalt er svært at fjerne glitterlak.

Så... Revolution, det er det i hvert fald ikke. Når det så er sagt, så er vi jo meget forskellige, og for nogle ville denne base måske være fin. Jeg tænker, at 'Revolution' er bedst til lak, hvor der er meget glitter i - jeg tænker, at glitteret måske kan 'hive' basen af undervejs, når man fjerner lakken.

Så for mit vedkommende er det tilbage til at bande over glitterlakker.



Billedet er lånt lige her.


'Revolution' er vistnok købt ved Norwaynails.com

- Maria


5 kommentarer:

  1. Det her var faktisk også min første PP! Og for mig virkede basen slet ikke - jeg ved faktisk ikke om den gjorde det nemmere at fjerne glitter, men alt jeg lagde oven på blev ligesom helt rynket, så det så slet ikke flot ud.. Og det var selvom den var helt tør inden jeg lagde noget over.. Så virkelig en fail for mig også. Den eneste grund til jeg stadig har den er, at den er god oven på foils - den ændrer ikke udseenet på dem...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en super ide, at bruge den over foils - desværre går jeg ikke så tit med foil lakker alene, jeg bruger dem mest til stamping. Så min 'revolution' er altså blevet solgt!

      Slet
  2. Den her har jeg også - jeg købte den for de (få) gange jeg leger med neglefolie. Har også prøvet den som glitter-base, men den virker ikke for mig! Jeg får iofs ikke bare pletter når jeg lægger lak over, eller rynker som Swååfie, men glitterlakken sidder fast, fast, fast som den plejer når den skal fjernes. Har overvejet at prøve den med andre/flere glitterlakker (altså både mærker og typer af glittertætte lakker) og faktiskt også at se om den evt ville kunne forkorte iblødsætningstiden ved foliemetoden, men den der hinde, der bliver tilbage, huer mig overhovedet ikke.
    Desuden er jeg begyndt at sværge til QDTC-metoden når jeg bruger glitter, den virker\o/ Også uden at flosse og ødelægge mine negle som pva-limbaserne (OPI og IsaDora feks) gør!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så absolut heller ikke vild med den hinde, der kommer, når man bruger den. Jeg kender ikke lige til QDTC-metoden - kan du forklare mig, hvad det går ud på? Jeg tænker, at det betyder quick-dry-top-coat?

      Slet
    2. Korrekt! Øhhhm, kan du godt læse svensk? Det var den svenske blogger Cactus, der tippede om metoden først (hvad jeg ved) og hun skrev et helt indlæg om det her http://www.cactusnailpolish.com/2011/07/konsten-att-fa-nagellacket-att-ramla-av.html
      Ellers forklarer jeg gerne i korte trin hvad metoden går ud på. For nogle virker metoden alt for godt, men for mine tørre negle er den perfekt:)

      Slet