mandag den 3. marts 2014

Distressed

Jeg har i dag valgt at lave en distressed/grunge mani. Det er et lidt specielt deisgn, men det er sjovt og nemt at lave. 

Jeg har valgt at bruge tre smukke neonfarver fra Essie - den orange 'Saturday Disco Fever', den lilla 'DJ Play That Song' og den blå 'Bouncer It's Me':




Jeg startede ud med en helt hvid base. Da basen var nogenlunde tør, tog jeg først 'DJ PLay That Song' og påførte på den specielle distressed-måde. Man tørrer penslen op mod flaskens indersider således at det meste af lakken glider af - dernæst laver man lette strøg over neglene, hvorfor der kun kommer lidt lak på neglene - og det der kommer bliver placeret lidt sporadisk (hvis der ikke er lak nok til alle neglene, kan man bare dyppe penslen i lakken igen - bare husk at tørre det meste af lakken af på flaskens inderside hver gang). Jeg gentog dernæst denne metode med 'Saturday Disco Fever' og 'Bouncer It's Me' på alle neglene. Mange slutter af med en sort lak - for at gøre designet så 'distressed' som muligt, men jeg synes, at det var fint kun med de tre farver. 

Det gode ved dette design er, at det er relativt let at lave - det dårlige ved dette design er, at det kræver lidt træning og koncentration at få neglene til at fremstå nogenlunde ens (hvor meget lak man putter på, hvor tør penslen er etc.) - det kan derfor være en god ide at øve sig lidt på en stykke papir inden man går i gang med designet på neglene.

Jeg kan faktsik rigtig godt lide dette resultat - farverne er smukke og jeg bliver ved med at kigge på mine negle (hvilket plejer at være et godt tegn).








Alle lakker i dette indlæg er fra Billigvoks.dk

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar