mandag den 18. november 2013

Chinchilly

Hej derude!

I dag skal I se den første mani her på bloggen, hvor jeg bruger neglelakken 'Chinchilly' fra Essie, som jo (sjovt nok) er lakken, der har givet inspiration til selve bloggens navn.

Jeg synes, at 'Chinchilly' er en fantastisk farve, den er klassisk, men ikke kedelig - og den kan bæres af stort set alle. Det er i hvert fald min tolkning af én af Essies store klassikere. Til dagens indlæg har jeg valgt at slå den muldvarpegrå cremelak 'Chinchilly' sammen med en anden lak fra Essie - nemlig den metalliske muldvarpegrå 'Lil Boa Peep'.

Min gamle 'Chinchilly' er i øvrigt smidt ud nu - den var næsten tom! Og nu har jeg fået en ny - og endda med bred børste... dejligt! Tak til Billigvoks.dk for dét!




Jeg startede med at lægge to lag af 'Lil Boa Peep', som jo egentlig er en lak, der kan bruges magnet på for at opnå et mønster direkte i lakken. Men derfor kan man jo også sagtens bruge den som almindelig lak. De to lag tørrede hurtigt da 'Lil Boa Peep' jo netop er en metallisk lak (næsten en folielak), og jeg kunne derfor hurtigt sætte en hulens masse striping tape (tyndt tape) over denne farve. Jeg valgte, at sætte tape-stykkerne ret tæt på hinanden diagonalt hen over neglen. Jeg tog derfefter én negl ad gangen, hvor jeg lagde ét lag af 'Chinchilly' over basen og tapestykkerne. Jeg ventede et par sekunder og fjernede tapestykkerne ét efter ét. Dette gentog jeg på alle neglene.
Til sidst lagde jeg topcoat over - og her skulle jeg altså have tungen lige i munden, for ellers ville der komme bobler i lakken, som der desværre også gjorde på tommelfingeren. Jeg fandt dog ud af, at det var en god ide at følge striberne - og lægge et tyndt lag topcoat. Jeg afsluttede med en mat topcoat - det synes jeg tit er flottest til nail art.

Jeg synes, at det blev en fin og diskret mani - og så er jeg jo bare vild med 'Chinchilly'!






'Chinchilly' og 'Lil Boa Peep' er fra Billigvoks.dk.

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar