fredag den 13. juni 2014

Twinkle, Twinkle Little Star

For en del år tilbage lavede Chanel en lak, der hed 'Ciel De Nuit'. 'Ciel De Nuit' var en smuk mørkeblå lak med små sølvfarvede stykker glitter i. I dag er den voldsomt svær at få fat på - og selvfølgelig meget dyr. Essie lavede (også for en del år siden) en lak, der minder ret meget om 'Ciel De Nuit' - nemlig 'Starry Starry Night'. 'Starry Starry Night' blev revet væk - og er, ligesom 'Ciel De Nuit', nu ret svær at få fat på, dog ser jeg den en gang imellem poppe op på ebay til en pris på mellen 500 - 1000 kroner. Er en smuk lak så mange penge værd? Måske... måske ikke.

Selvom jeg bedst kan lide at få fat i originalerne - så synes jeg at 500-1000 kroner er mange penge. Og Chanel-lakken har jeg endnu slet ikke set til salg. Men heldigvis (for mig i hvert fald) har Llarowe lavet en lak, der indfanger essensen af disse smukke og HTF lakker. Lakken hedder 'Twinkle Twinkle Little Star', og LLarowe beskriver den som en eksakt dupe af Essies 'Starry Starry Night'. 'Twinkle Twinkle Little Star' er derfor en mørkeblå jelly/crelly-lak med en masse små stykker sølvfarvet glitter (som jo kommer til at virke blå pga. af lakkens basefarve). Og det er selvfølgelig denne lak, jeg vil vise jer i dag.




'Twinkle Twinkle Little Star' krævede to lag for at dække og den var fin at arbejde med. Den krævede til gengæld også to lag topcoat før overfladen var helt jævn (på grund af glitterstykkerne).

Jeg er ret betaget af denne lak.





I får også lige et billede af flasken, hvor I måske kan fornemme dybden i lakken...




... og også lige et stemningsbillede fra en pinseaften i sommehus.




'Twinkle Twinkle Little Star' er købt på Llarowe.com. Det er en god ide at følge LLarowe på Facebook, hvis man gerne vil have mulighed for at købe denne lak en dag, for lige nu er den udsolgt.

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar